ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတြင္ ေဒသခံတို႔၏ အခက္အခဲမ်ားအား အေလးထားသင္႔

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအား ႏွစ္ႏိုင္ငံ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ လုပ္ကုိင္ရာ၌ အစုိးရ၀န္ႀကီးမ်ား အေနျဖင္႔   ေဒသခံမ်ား၏ အခက္အခဲမ်ား အေပၚ ေလ႔လာသုံးသပ္ လုပ္ေဆာင္ သင္႔ေၾကာင္း ေဒသခံလူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဆိုသည္။

“ထား၀ယ္ ေဒသမွာ ၾကံဳေတြ႕ ေနရတဲ့ ျပသာနာက ေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥပဲ တိက်တဲ့ သတ္မွတ္ ခ်က္မရွိဘဲ ေလ်ာ္ေၾကးကို   ေပးခ်င္ သလိုေတြ ေပးေနၾကတယ္ ဘယ္သူမွ လက္မခံႏိုင္ၾကဘူး။ အဲ့ဒီလိုကိစၥရပ္ေတြရွိ ေနတဲ့အတြက္ အစိုးရပိုင္းက ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးတာေတြ မလုပ္ခင္ ေဒသခံေတြနဲ႕အရင္ဆံုးေတြ႕ဖို႕အပ္တယ္။ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ေပးၿပီး ေဒသခံေတြရဲ႕အသံကို နားေထာင္ဖို႕လိုတယ္။” ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေန ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္သူရ က ေျပာသည္။

(၄၂)စတုရန္းကီလုိမီတာအက်ယ္အ၀န္း သတ္မွတ္သည္႔အဆိုပါ စီမံကိန္းဧရိယာတြင္းရွိ ေက်းရြာမ်ားမွ ေဒသခံမ်ားသည္ ဥယ်ာဥ္ၿခံ (ကြမ္း၊ သီဟုိ၊ ေရာ္ဘာ)စုိက္ပ်ဳိးလုပ္ကုိင္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ စီမံကိန္း ဧရိယာတြင္းရွိ ဥယာဥ္ၿခံမ်ားအတြက္ သက္ဆုိင္ရာအစုိးရမွ   ေဒသခံျပည္သူမ်ားအား ေလ်ာ္ေၾကး ေပးကာေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ားက လက္ခံျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ကိုလည္း သိရသည္။

“ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႕ ထိုင္းဘက္ကို ေဆာက္မယ့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ KNUရြာ(၁၂)ရြာ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီဘက္ကရြာေတြကိုက်ေတာ့ ကြမ္းပင္တစ္ပင္ကိုတင္ (၁၂၀၀၀၀)ေပးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ထား၀ယ္ေဒသခံေတြကိုက်ေတာ့ အဆင္ေျပရင္ေျပသလို ေပးတယ္။ ဘယ္ႏွဧကဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ႏႈန္းနဲ႕ေပးမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ႏႈ န္း မရွိေတာ႔ ေလ်ာ္ေၾကး ပမာဏကို လက္မခံ ႏိုင္ၾကဘူး” ဟု ဦးေဇာ္သူရက ဆက္ေျပာသည္။

ထား၀ယ္ေဒသရွိ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ားသည္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင္႔ပတ္သက္၍ အသိပညာေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ awareness (အသိပညာ)ေပးတယ္။ ေဒသခံေတြအေနနဲ႕ ဘယ္လို အခြင့္အေရး ရွိတယ္ေပါ့။ အဲ့ဒါကိ ုဘယ္လိုေျပာဆိုရမယ္ဆိုတာေတြကို ေျပာျပေပးတယ္။ “ ဟု ထား၀ယ္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္းအဖြဲ႕မွ ရန္ကုန္တုိင္းညိႈ႕ႏိႈင္းေရး တာ၀န္ခံ ကိုဘိုဘိုက ေျပာသည္။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားပါ၀င္ေသာ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာအစည္းအေ၀းတြင္္ ေဒသခံမ်ားအား ကာကြယ္ေပးႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထည့္သြင့္းေဆြးေႏြးသင့္ေၾကာင္း ၊ ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးရလဒ္ရရွိမွသာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း ၊ ေဒသခံမ်ားနစ္နာရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနျဖင္႔ ကာကြယ္ေပးရန္လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးတူစီးပြား လုပ္ ေဆာင္ျခင္းသည္ ႏွစ္ဖက္အျမတ္အစြန္းညီမွ်ေနမွသာ ေရရွည္အက်ိဳးတူစီးပြားျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း ကိုလည္း လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၂၂)ရက္ေန႕တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ရင္လတ္ ရွင္နာ ၀ပ္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုကာ ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအက်ိဳးတူစီးပြားပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ရန္အတြက္ႏွစ္ႏိုင္ငံနားလည္မႈစာခြ်န္လႊာ(MOU) လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းျပန္လည္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးအဆင့္ရွိ အစည္းအေ၀းအား ၾသဂုတ္လတြင္ ျပဳလုပ္ရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း ကိုလည္း သမၼတႀကီး၏ ထိုင္းႏိုင္ငံခရီးစဥ္က သိရွိရသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို Italian Thai ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆုိပါစီမံကိန္းသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၁၃) ဘီလီယံ (ဘီလီယံဘတ္ ၄၀၀) ကုန္က်ကာ စီမံကိန္းတြင္ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္း၊ စက္႐ံုအလုပ္ ႐ံုမ်ားပါ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းတြင္ စက္မႈဇုန္မ်ားအျပင္ ရထားလမ္းႏွင့္ကားလမ္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရရရွိေရးအတြက္ ေရကာတာတည္ ေဆာက္ျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ား မ်ားအနက္မွ    ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ၿမိဳ႕သစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္  ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေဖာ္ေဆာင္မည့္   ေျမဧရိယာကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။

 ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းအျပင္ စက္မႈဇုန္အတြင္း Green  ဧရိယာကိုပါ ထည့္သြင္း သတ္မွတ္လိုက္သျဖင္႔ ယခင္က ယင္းဧရိယာကို ၂၅၀ စတုရန္းမုိင္ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ယခုအခါ ၂၀၄ ဒသမ ၅ စတုရန္းမုိင္သို႔ ျပန္လည္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း  အေထာက္အကူျပဳဥကၠ႒က ၿပီးခဲ႔သည္႔ ေဖေဖာ္၀ါရီ လအတြင္းက သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ႔ေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။

ထိုင္းႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အမ်ားဆံုးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈမွာလည္း   ၂၀၀၉-၂၀၁၀တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ  ႏွစ္ဘီလီယံေက်ာ္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရွိ ရသည္။